تعمیر موتور هیوندا

تعمیر موتوی هیوندای

تعمیر موتور هیوندای نیاز به تخصص و دانش فنی بالایی دارد زیرا موتور هیوندای دارای قطعه حساسی است . هیوندای به دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته و فناوری های روز به یکی از محبوب ترین برندهای دنیای خودرو تبدیل شده است. اگرچه این برند از نظر قیمت مقرون به صرفه است اما از نظر ظاهر و کیفیت چیزی کم نگذاشته است. هیوندای یکی از مطمئن ترین و مناسب ترین خودروهای خارجی در ایران است که موتور و سایر قطعات آن هر روز در حال پیشرفت هستند. به همین دلیل اگر خودروی هیوندای دارید، توصیه می کنم تعمیر موتور هیوندای خود را به متخصص این زمینه بسپارید.

مشخصات موتور هیوندای

به عنوان مثال هیوندای سانتافه از نظر قدرت موتور و طراحی یکی از جذاب ترین و محبوب ترین انواع هیوندای به حساب می آید. با توجه به اینکه این مدل در ایران محبوبیت بیشتری دارد به بررسی مشخصات فنی این خودرو طراحی شده در سال 2010 می پردازیم حجم موتور این خودرو 3500 سی سی و قدرت موتور 280 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و گشتاور موتور 335 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه و دارای 6 دنده اتوماتیک و حجم مخزن 75 لیتر می باشد. انتقال نیرو به صورت دو دیفرانسیل بوده و حداکثر سرعت آن 220 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی آن 10.6 لیتر در 100 کیلومتر است. در صورت بروز مشکل می توانید تعمیرگاه تخصصی هیوندای ستاره پارسیان جهان (برادران غلامی) مراجعه کنید.

تشخیص و تعمیر خرابی موتور هیوندای

نسخصی و تعمیر موتور هیوندا

مشکلاتی که ممکن است نشان دهنده خرابی و نیاز به تعمیر موتور هیوندای شما باشد، توسط تعمیرکاران متخصص هیوندای ستاره پارسیان جهان (برادران غلامی )، به صورت استاندارد و دقیق شناسایی می شود. البته شما عزیزان برای مراجعه هرچه سریعتر به تعمیرگاه باید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

اگر پس از استارت زدن خودرو، چراغ های هشدار خاموش نشدند، نشانه خوبی برای وجود مشکل نیست. این چراغ ها به سنسورهایی متصل می شوند که تمام اجزای خودرو را زیر نظر دارند، بنابراین اگر هر کدام از آنها روشن بماند نشان از مشکل خاصی دارد.

مهم ترین چراغ هایی که ممکن است در هنگام خرابی موتور هیوندای روشن شوند، چراغ روغن، چراغ فشار روغن و چراغ چک موتور (مهم ترین آنها) هستند.

حال اگر در تشخیص ایراد موتور خودروی هیوندای خود دچار سردرگمی شدید بهترین راه این است که به تعمیرگاه معتبری مثل تعمیرگاه تخصصی هیوندای ستاره پارسیان جهان (برادران غلامی) مراجعه کرده و خودرو را عیب یابی کنید زیرا با این کار تمامی اجزای دستگاه بررسی شده و مشکل برطرف می شود. به طور دقیق شناسایی شود.

موتور خودروی هیوندای شما در هنگام رانندگی باید نرم کار کند و باعث لرزش خودرو نشود در غیر این صورت نیاز به تعمیر دارد. البته لرزش بدنه خودرو ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. عدم کارکرد صحیح شمع ها، گرفتگی لوله های بنزین و … می تواند از مهمترین دلایل این امر باشد.

اگر در هنگام رانندگی با خودروی هیوندای دچار لرزش بدنه شدید، حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید. معمولا این مشکل با تعویض روغن موتور یا تسمه حل می شود.

ممکن است احساس کنید خودروی شما بیشتر از قبل سروصدا می کند تا اصلا صدای عادی به نظر نرسد! در چنین مواقعی ممکن است نیاز به تعمیر موتور هیوندای باشد.

پیشنهاد مطالعه : گیربکس CVT چیست و چه تفاوت هایی با گیربکس معمولی دارد؟

از مهم ترین دلایل این مشکل می توان به خرابی پیستون، آسیب گیربکس، فرسودگی دنده و مشکلات در عملکرد موتور هیوندای اشاره کرد.

اگر چراغ های هشدار خودرو پس از استارت زدن و روشن شدن خاموش نشدند، وضعیت خوبی نیست و ممکن است مشکل جدی وجود داشته باشد. از آنجایی که هر کدام از این چراغ ها به سنسورهایی متصل هستند که تمام قسمت های خودرو را زیر نظر دارند، پس نور آن به معنای وجود مشکل خاصی در خودروی شماست.

برای مشاوره کلیک کنید

مهم ترین چراغ هایی که به دلیل خرابی موتور هیوندای روشن می شوند عبارتند از: چراغ چک موتور، چراغ فشار روغن و چراغ روغن. اما بعد از روشن شدن این چراغ ها ممکن است برای تشخیص مشکل موتور هیوندای دچار سردرگمی شوید، توصیه ما این است که به تعمیرگاه مراجعه کرده و خودرو را در این شرایط عیب یابی کنید. با این کار تمام قطعات خودروی شما بررسی می شود و مشکل به طور دقیق مشخص می شود. خدمات تخصصی مانند تعمیر جعبه فرمان هیوندای نیز انجام خواهد شد.

یکی از نشانه های سلامت موتور کارکرد روان آن در هنگام رانندگی و عدم لغزش است در غیر این صورت بهتر است آن را بررسی کنید. اما مشکل در موتور تنها دلیل لرزش بدنه خودرو نیست، مواردی مانند گرفتگی لوله های سوخت و عملکرد بد شمع ها نیز می تواند باعث لرزش خودرو شود.

اگر احساس می کنید که خودروی شما به شکل غیرعادی صدای بیشتری ایجاد می کند، بهتر است به تعمیرگاه تخصصی هیوندای ستاره پارسیان جهان (برادران غلامی) مراجعه کنید. علت این مشکل را می توان در آسیب گیربکس، آسیب پیستون یا فرسودگی دنده و سایر مشکلات عملکرد موتور جستجو کرد که در تعمیرگاه قابل بررسی است. اگر هنگام شتاب گیری به سرعت دلخواه نرسید احتمالا سیستم سوخت موتور مشکل دارد.

اگر خودروی شما هنگام بالا رفتن از سربالایی تکان می خورد، نشانه خرابی موتور است. البته در بیشتر موارد این مشکل خیلی جدی نیست و با مراحل ساده در تعمیرگاه قابل رفع است. شایع ترین دلیل آن گرفتگی فیلتر بنزین است، این فیلتر به تدریج کثیف می شود و شاهد کاهش عملکرد آن خواهیم بود، سپس پمپ بنزین برای عبور سوخت از فیلتر باید بیشتر کار کند. رسوب آلودگی بنزین در باک را در نظر داشته باشید. شما می توانید تعمیر هیوندای خود را به ما بسپارید.

شما باید روغن را به موقع تعویض کنید. همچنین استفاده از روغن موتور تقلبی به واشر و اورینگ موتور آسیب وارد می کند و در این صورت باید موتور را کاملا باز کرده و توده بخارهای بی کیفیت روغن را کاملا شسته و سپس آن را ببندیم. همچنین تعویض به موقع روغن موتور یکی از الزامات مهم و حیاتی برای نگهداری و سلامت موتور می باشد. اگر تعویض روغن موتور را به تعویق بیندازید به مرور زمان موتور آسیب می بیند. همچنین باید فوراً در برابر نشت روغن اقدام کنید. نشت روغن موتور باعث می شود روغن کافی به قطعات نرسد و قطعات داخل موتور سریعتر فرسوده و خراب شوند.

بوی سوختن گازوئیل یا قطعات فلزی داغ زیر کاپوت در هنگام کارکرد خودرو طبیعی است اما وقتی بوی سوختگی وارد کابین می شود و بو می دهد مشکل جدی در کارکرد خودروی هیوندای شما به وجود می آید.

نشت روغن خنک کننده یا رادیاتور، شل یا پاره شدن تسمه موتور و تماس لوله های لاستیکی حامل مایعات ضروری موتور با قسمتی از بدنه موتور مواردی است که نیاز به تعمیر این قطعه خودروی هیوندای را ایجاب می کند.

اگر دود سفید یا آبی از جلو یا عقب ماشین شما خارج شود، هر دو نشانه خرابی موتور هستند:

دود آبی از موتور هیوندای خارج می شود

اگر روغن موتور از مسیر اصلی منحرف شود و همراه با بنزین بسوزد، دود آبی تولید شده و از جلوی خودرو خارج می شود. بهترین کاری که در این شرایط می توان انجام داد تعمیر اتصالات خراب یا فرسوده موتور هیوندای است که برای این کار می توانید به تعمیرگاه تخصصی هیوندای ستاره پارسیان جهان (برادران غلامی) مراجعه کنید.

همه چیز درباره ماشین KMC T8 (جک T8)

دود سفیدی که از موتور هیوندای خارج می شود

اگر دود سفید از زیر کاپوت شما خارج شود، موتور ماشین شما جوش آورده است. اگر نسبت به دود سفیدی که از اگزوز خارج می شود بی تفاوت باشید، این مشکل به وجود می آید.

تعمیر موتور هیوندای باید توسط متخصص آن انجام شود

مدل های خودروهای سواری هیوندای بسیار متنوع هستند، بنابراین واضح است که تعمیر موتور و سایر قطعات این مدل خودرو باید بسیار تخصصی و با توجه به مدل خودرو باشد.

با توجه به وارداتی بودن این مدل های خودرو، تعمیر آنها بسیار تخصصی بوده و نیاز به دانش و تجربه کافی دارد.

تعمیرکارانی که به صورت تخصصی با تعمیر این خودروها آشنایی داشته باشند و بتوانند به خوبی از پس تعمیر برآیند، بسیار کم هستند.

اگر به دنبال تعمیر اصولی و حرفه ای موتور این مدل خودرو هستید می توانید برای دریافت بهترین خدمات تعمیر به مجموعه تخصصی هیوندای ستاره پارسیان جهان ( برادران غلامی)مراجعه کنید.

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود