همه چیز درباره ماشین KMC T8 (جک T8)

همه چیز درباره ماشین KMC T8 (جک T8)

کشورمان با پتانسیل بالایی در حوزه پیکاپ‌های دو دیفرانسیل قرار دارد و به همین دلیل در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این نوع خودروها شده است. از فوتون تونلند ایران خودرو گرفته تا آمیکو آسنا، کلوت ماکسات موتور و پیکاپ UAZ، همه این خودروها قابلیت استفاده در مصارف کاری-تجاری و شخصی و همچنین خارج از جاده را دارند و مالکان آنها به طور قابل قبولی راضی هستند. در این میان ستاره پارسیان جهان ، نمایندگی فرداموتورز در کرج، به عنوان مجموعه‌ای معتبر، خدمات فروش و خدمات پس از فروش خودروهای جک (JAC) را ارائه می‌دهد.

معرفی و بررسی KMC T8

پس از اینکه کرمان موتور در سال 1398 تولید لیفان را به خودروسازان بم سپرد، در همان سال سری جدیدی از محصولات جک را وارد ایران کرد که وانت جک T8  یکی از آنها بود. البته از آنجایی که چینی ها با خودروسازان ایرانی مشکلی ندارند و مونتاژ خودروها در دوران تحریم متوقف نمی شود، کرمان موتور اقدام به معرفی برند جدیدی به نام KMC کرد.

از این رو جک T8 با نام جدید KMC T8 در ایران نیز عرضه شد. پیکاپ T8محصول 2018 برای بازار چین است. البته جک این پیکاپ را با نام T8 PRO در مدل فیس لیفت 2021 نیز عرضه کرد که در حال حاضر در کشورمان عرضه نمی شود. جک T8 از سیستم پایه دوبل با فنر مارپیچ در سیستم تعلیق جلو و سیستم فنر تخت در سیستم تعلیق عقب استفاده می کند و این موضوع در کنار سیستم دیفرانسیل سه حالته (2H، 4H و 4L  ) و موتور توربو باعث شده است. T8 مناسب برای آفرودهای سبک ، کاهش نداد با داشتن زاویه حمله 30 درجه و زاویه فرار 23 درجه می تواند آفرود T8را ثابت کند.

بررسی مشخصات فنی KMC T8

پیکاپ KMC T8 یک خودروی دو چرخ متحرک و مونتاژ شده است که به موتور دو لیتری توربوشارژر مجهز شده است. این موتور 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد و گیربکس 6 سرعته دستی قدرت این موتور را به چرخ های جلو و عقب T8 می رساند. این پیکاپ مانند سایر خودروهای آفرود و باری می تواند موقعیت های متفاوتی در سیستم انتقال نیرو داشته باشد. حداکثر گشتاور موتور T8 از 1800 تا 4000 دور در دقیقه تولید می شود و همین نکته باعث می شود گشتاور بالا در دورهای پایین و متوسط ​​در اختیار راننده قرار گیرد.

مشخصات فنی موتور KMC T8

با بازکردن درب موتور KMC T8 با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ روبرو هستیم که به کمک توربوشارژرها قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت (5000 دور در دقیقه) و گشتاور 290 نیوتن متر (از 1800 تا 4000 دور در دقیقه). از نکات مثبت این موتور می توان به گشتاور بالا در دور موتور پایین، استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت کمی کمتر از رقبای تنفس طبیعی اشاره کرد. با این حال، حساسیت موتور توربوشارژر به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری بیشتر از انواع جوی خواهد بود.

یک گیربکس 6 سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد که می تواند نیرو را به چرخ های عقب یا هر چهار چرخ منتقل کند. در واقع سه حالت رانندگی: دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین را می توان برای این خودرو انتخاب کرد تا در جاده های مختلف به چسبندگی لازم و انتقال بهینه گشتاور دست یابد. دیفرانسیل عقب نیز مجهز به قفل الکترونیکی خودکار است تا احتمال گیر افتادن خودرو در جاده های ناهموار را کاهش دهد. ترمزهای خودرو از نوع دیسکی در هر چهار چرخ بوده و توسط انواع سیستم های کمکی پشتیبانی می شوند. علاوه بر این سیستم تعلیق جلو به صورت دو جناغی مستقل و تعلیق عقب غیر مستقل و زاویه حمله 30.9 و زاویه فرار 23.3 درجه برای خودرو است.

جدول مشخصات فنی KMC T8

جدول مشخصات فنی KMC T8

معرفی ویژگی ها و آپشن های رفاهی KMC T8

خودروهای تجاری معمولاً توجه زیادی به آپشن های رفاهی ندارند و به همین دلیل جای تعجب نیست که گزینه هایی مانند: «صندلی های برقی، تهویه مطبوع خودکار دو کاناله و مواردی از این دست در KMC T8 دیده نمی شوند». اما کرمان موتور در آپشن ها و با ارائه آپشن هایی مانند: سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ های زنون با سنسور نور و تنظیم ارتفاع از داخل.  چراغ های روز، مه شکن های جلو و عقب ، آینه و شیشه برقی (دارای پنجره پاور و سیستم تک لمسی).  فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، کامپیوتر سفر، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، صندلی چرمی، تهویه مطبوع برقی (با تنظیمات دستی)، کروز کنترل، لمس مرکزی صفحه نمایش Mirror-Link، بلوتوث و سنسور و دوربین عقب کم نگذاشته است. اما بهتر بود که سنسورهای پارک جلو و دوربین 360 درجه نیز روی خودرو قرار می گرفت.

بررسی طراحی ظاهری KMC T8

طراحی بیرونی KMC T8 (جک T8) به جز قسمت جلویی که به دلیل جلوپنجره بزرگ کرومی ظاهری خشن و تهاجمی به سبک برخی از محصولات چینی دارد، در سایر قسمت ها از طراحی پخته و جذابی بهره می برد. به طور کلی در اینجا با نوعی طراحی هماهنگ و زیبا روبه رو هستیم که به جز جلوپنجره، به راحتی می تواند سلیقه های مختلف را در قسمت های دیگر در خود جای دهد. طراحی فانتزی و نسبتاً اغراق آمیز جلوپنجره این وانت بزرگ باعث ایجاد نوعی ناهماهنگی در چهره با سایر قسمت ها شده و از زیبایی کلی این محصول می کاهد.

طراحان با کمی خلاقیت و استفاده از حس زیبایی شناختی خود می توانستند جلوپنجره پرطرفدارتری برای این محصول بسازند تا دیگر حرف و شایعه ای در مورد ظاهر این خودرو وجود نداشته باشد و عیب یاب فرصتی برای نقد ظاهری داشته باشد. از KMC T8 (جک T8). پیدا نشد به طور کلی ظاهر جک T8 به دلیل مواردی مانند: طراحی بدنه خوش فرم، وجود پدال های جانبی به سبک خودروهای آفرود، گلگیرهای برجسته، رینگ های مناسب و … نسبت به سایر محصولات جهانی مانند نیسان ناوارا از نظر ظاهری مشکل چندانی ندارد و در صورت عرضه با استقبال مشتریان پیک آپ در بازار ایران مواجه خواهد شد.

بررسی طراحی بیرونی KMC T8

نمای جلوی KMC T8

در قسمت دماغه چهره مصمم و خشن KMC T8 با چشمان درشت و دماغه درشت حس ترس را در دل انسان ایجاد می کند و با توجه به قد بلند و خطوط محکم خودرو دیدن KMC T8 در آینه وسط و رها نکردن آن دشوار است ! فاصله سپر تا زمین نیز مناسب است و به همین دلیل پیکاپ چینی می تواند به شیب هایی با زاویه 30.9 درجه حمله کند.

فروش KMC T8 در ستاره پارسیان جهان بهترین نمایندگی کرمان موتور با عاملیت 361 در کرج ، جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید .

نمای جانبی KMC T8

در قسمت کناری از خطوط ساده و حجم های منطقی استفاده شده است تا عظمت خودرو در عین حفظ تناسب اندام کلی حفظ شود. البته در این قسمت رینگ های 18 اینچی، گلگیرهای برآمده و پدال های بزرگ خودرو نیز جلب توجه می کند و اجازه نمی دهد سادگی خطوط شما را خسته کند.

نمای پشت KMC T8

با این حال هر چه از جلو به سمت انتهای خودرو حرکت می کنیم، خلاقیت طراحان کمتر و کمتر می شود . تا اینکه در نهایت در زاویه عقب با فرمی کاملا ساده و تا حدودی بی روح مواجه می شویم. البته در اینجا هم نمی توان ایراد گرفت به شرکت JAC چرا که طراحان کاربردهای خاص یک وانت را در نظر گرفته اند. به عنوان مثال، اگر سپر بلندتر می شد، همان زاویه فرار 23.3 درجه را از دست می دادیم و کوچکترین پیچشی در قسمت عقب می توانست بارگیری را دشوار کند. نتیجه اینکه فقط روی گرافیک داخلی چراغ ها و رنگ آمیزی سپر کار شده و در قسمت های دیگر زیبایی فدای کارایی شده است.

فروش انواع خودرو صفر و کارکرده در ستاره پارسیان جهان

طراحی کابین KMC T8

در مقایسه با بسیاری از کراس اوورهای مدرن چینی و کره ای، خطوط پیچیده در طراحی داشبورد در داخل کابین KMC T8 (جک T8) استفاده نمی شود. مخصوصا کنسول وسط و تونل گیربکس این پیکاپ تراک از طراحی چندان متمایز و مدرنی بی بهره است. با این وجود، چیدمان کلی داشبورد به دلیل استفاده از تزئینات براق آلومینیومی، شکل مناسب دریچه های تهویه و سایر قسمت ها، نمای نسبتاً جالب و قابل قبولی را برای کابین این پیکاپ فراهم کرده است. فرمان KMC T8 (جک T8)  ظاهری آشنا شبیه به فرمان جک S5 دارد و صفحه کیلومتر شمار پشت آن فرمی اسپرت و قابل قبول برای راننده ایجاد کرده است.

صندلی های خوش فرم با روکش چرمی نسبتا مرغوب نیز حضور در کابین این پیکاپ چینی را برای سرنشینان دلپذیرتر خواهد کرد. پلاستیک خشک در بسیاری از بخش ها دیده می شود که می تواند رضایت مشتری را کاهش دهد. با این حال، استفاده از پلاستیک خشک در محصولات چینی دور از ذهن یا غیرعادی نیست. از طرفی با توجه به فاصله بین دو محور 3090 میلی متری، شاهد کابینی جادار و راحت هستیم که محدودیت زیادی برای سرنشینان ردیف عقب ایجاد نمی کند. فضای بار این وانت بار نسبتا بزرگ است و حدود 840 کیلوگرم بار با این وسیله نقلیه قابل حمل است.

مزایا و معایب KMC T8

یکی از مواردی که خودروهای پیکاپ را به چالش می کشد، آپشن آفرود است که این روزها علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. بنابراین می توان گفت که خودروی وانت جک T8 با توجه به ویژگی هایی که دارد . می تواند گزینه جذابی برای علاقه مندان به آفرود باشد.

 مزایا:

  • گشتاور خوب
  • فضای کابین جادار
  • آپشن های قابل قبول
  • امکان انتخاب حالت های مختلف انتقال قدرت (2H، 4H، 4L)
  • قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب
  • قابلیت آفرود در سطح متوسط

معایب :

  • نداشتن نسخه اتوماتیک
  • نداشتن برخی آپشن ها مانند تهویه مطبوع اتوماتیک و دوربین 360 درجه
  • حساسیت نسبی موتور به کیفیت سوخت (نسبت به رقبای جوی)
  • عرض کم صندلی ها و خشکی صندلی های آنها.

وضعیت ایمنی KMC T8

از نظر تجهیزات ایمنی و راحتی، KMC T8 دارای کیسه هوا ایمنی راننده و سرنشین جلو.  ترمز ضد قفل ABS با توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز اضطراری سیستم.  کمکی شروع به حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری خودرو، کنترل فشار لاستیک، سنسور پارک و دوربین عقب.  سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، چراغ خودکار، چراغ مه شکن جلو و عقب. آینه های جانبی برقی گرمکن، دکمه های کنترل روی فرمان، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت.  سیستم تهویه مطبوع مجهز به دستی، چراغ های روشنایی در روز، سیستم چندرسانه ای با نمایشگر و پورت های USB و بلوتوث، کروز کنترل و … می باشد.

مشخصات فنی کشنده فوتون 430

بررسی رقبای KMC T8

از رقبای KMC T8 می توان به خودروهایی مانند کلوت ماکسات موتور، آمیکو آسنا و فوتون تونلند اشاره کرد. کلوت با توجه به موتور بزرگتر، قدرت بیشتر و ظرفیت حمل بار بیشتر، از نظر قابلیت کاری و آفرود کمی نسبت به نماینده کرمان موتور برتری دارد. اما در عوض T8 دارای چندین آپشن اضافی و شبکه خدمات برتر گروه کرمان است. با توجه به موتور دوگانه سوز تنفس طبیعی، آمیکو آسنا هزینه بنزین و تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به T8 خواهد داشت . و به دلیل بدنه طولانی تر، محفظه بار جادارتر و کابین راحت تری را ارائه می دهد.

 KMC T8 (جک T8) در ستاره پارسیان جهان

ستاره پارسیان جهان(برادران غلامی)، یکی از نمایندگی های معتبر کرمان موتور عاملیت 361  واقع در مرکز شهر کرج می باشد.  که انواع محصولات درجه یک کرمان موتور شامل انواع خودرو جک ، لیفان و KMC را به همشهریان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید .

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود