خطای ECS در هیوندا چیست و راه های برطرف کردن آن

خطای ECS در هیوندا چیست

هر خودرویی نیاز به بررسی و مراقبت دارد تا بدون مشکل بتواند کار کند. به عنوان مثال در هیوندا ممکن است خطایی به نام ECS  مشاهده شود. اگر می خواهید بدانید خطای ECS در هیوندا چیست و راه های برطرف کردن آن را بدانید تا انتهای مطالب با ستاره پارسیان همراه شوید.

سیستم ECS چیست؟

ECS مخفف عبارت electronic control suspension می باشد. با کمک این سیستم می توان ارتفاع خودرو را به صورت برقی تنظیم کرد. اگر با این خطا در ماشین هیوندای خود مواجه شدید بهتر است به تعمیرگاه های تخصصی هیوندا بروید. در این مراکز دیاگ و پارامترها را بررسی می کنند و تا حدودی مشکلات خودرو را می توانند شناسایی کنند.

در ابتدا باید دیاگ و پارامترها و کدهای خطا بررسی شوند. بعد از آن به بررسی کمک های بادی و بالن ها باید پرداخت. در این مرحله تعمیرکار باید پمپ اصلی و بالن ها، کمک های بادی را آنالیز کند. در مرحله آخر نیز باید فیوزها، رله، یونیت و سیستم الکتریکی را بررسی نماید.

شما با کمک سیستم ECS می توانید ارتفاع ماشین را در 3 حالت normal ،low و high قرار دهید. زمانی که سرعت ماشین بالا می رود به صورت خودکار، ارتفاع ماشین نیز تنظیم می شود.

تنظیمات اصولی سیستم ارتفاع هیوندا چگونه انجام می شود؟

در خودروهای سنتنیال و جنسیس، سیستم تعمیر ارتفاع خودکار پنوماتیک مشاهده می شود. این ارتفاع را می توان در 3 حالت بالا، نرمال و پایین تنظیم کرد. در صورتی که سرعت ماشین کمتر از 70 کیلومتر باشد، به صورت دستی می توانید ارتفاع خودرو را تنظیم کنید. اما اگر سرعت خودرو بالا برود، ارتفاع خودرو به صورت خودکار به حالت اولیه و نرمال بر می گردد. در سرعت های بالاتر از 120 کیلومتر، ارتفاع خودرو به صورت خودکار در حالت نرمال تنظیم می شود.

زمانی که شما سیستم ECS و قطعات آن را در تعمیرگاه تعویض کردید، سیستم دیگر کالیبره نیست. در این شرایط کد خطای C1620 را مشاهده خواهید کرد و این کد را بر روی ECS می توانید ببینید. برای آن که این سیستم را بتوانید کالیبره کنید باید فقط همین خطای C1620 را داشته باشید. توجه کنید جرم و فشار هوای درون سیستم مناسب باشد.

در صورتی که بخواهید این سیستم کالیبره شود باید فشار مخزن آن 5/7 و جرم آن بین 93 تا 122 باشد. توجه کنید که برای این کار فقط باید همین خطا یعنی خطای C1620 را داشته باشید نه خطایی دیگر.

چگونه عیب یابی سیستم تعلیق خودرو هیوندا جنسیس انجام می شود؟

زمانی که در خودروی جنسیس با مشکلی رو به رو شدید در ابتدا باید به تعمیرگاه متخصصی مراجعه کنید تا مراحل عیب یابی آن به درستی انجام شود. در آن جا برای عیب یابی ماشین شما آن را به دستگاه عیب یاب متصل می کنند. بعد از آن و وارد شدن ECS، تعمیرکار به سراغ تنظیمات ویژه می رود. در صورتی که در این سیستم، خطای C1702 مشاهده می شود، باید دوباره پیکربندی شود. در این جا شما باید سوییچ را باز کنید و موتور را روشن نکنید. مراقب باشید خودرو را حرکت ندهید و ثابت نگه دارید و از تعمیرکار حرفه ای هیوندا کمک بگیرید.

از سیستم ECS برای موارد مختلفی مانند تخلیه مخزن و باد کردن استفاده می شود. همانطور که گفتیم این سیستم ارتفاع خودرو را به صورت برقی تنظیم می کند. پس در صورتی که این خطا را مشاهده کردید یعنی سیستم تنظیم ارتفاع خودروی شما دچار ایراداتی شده است و باید هر چه سریع تر آن را به تعمیرگاه تخصصی برسانید.

سیستم ECS خودروی جنسیس و سنتنیال از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

سیستم ECS در خودروهای جنسیس و سنتنیال از بخش های مختلفی تشکیل شده است. در ادامه مهم ترین بخش های این سیستم را نام می بریم.

  • ECU
  • کمک های بادی در جلو
  • کمپرسور
  • بالن ها در عقب
  • سلونویید تقسیم
  • سنسورهای ارتفاع سنج
  • ریسرور
  • سوپاپ تزریق فشار باد

در تنظیم باد کمک ها به نکات زیر دقت کنید.

  1. ابتدا باید در نظر داشته باشید برای تنظیم باد کمک ها، چرخ ها نباید بر روی زمین باشند.
  2. سپس سوئیچ را باز کرده ولی خودرو را روشن نکنید.
  3. خودرو را در تعمیرگاه ثابت نگه دارید.
  4. بعد از آن باید لوله دستگاه باد کننده را به سیستم کنترل الکتریکی وصل کنید و باد مخزن را به دقت تنظیم کنید. از آن جایی که در کشورمان دستگاه اتومات وجود ندارد، باید از سری های تفنگی مخصوصی استفاده شود و این مرحله را به درستی انجام داد.

چگونه باید صحت دقت پارامترهای مترولوژیکی سیستم تنظیم ارتفاع را کنترل نمایید؟

برای این مرحله باید در تعمیرگاه های تخصصی هیوندا، تنظیمات سیستم ارتفاع را ریست کنید تا به حالت نرمال دربیاید. در این جا باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

  • سوئیج را باز کرده اما موتور ماشین را روشن نکنید.
  • مطمئن شوید باطری خودرو کاملا شارژ شده است.
  • تنظیم فشار هوا باید بیشتر از 5/7 باشد.
  • جرم آن باید عددی بین 93 تا 122 باشد.
  • دقت کنید به جز خطای C1620 خطای دیگری بر روی سیستم وجود نداشته باشد.
  • سیستم ارتفاع خودرو در حالت نرمال تنظیم شود.

مهم ترین عامل خرابی سیستم ECS هیوندا چیست؟

بیشترین و مهم ترین مواردی که باعث خراب شدن سیستم ECS خودرو هیوندا می شود چند مورد است که در ادامه نام می بریم.

  • نشتی باد از کمک ها و بالن ها: در این مرحله که به پنچری بالن و کمک نیز شناخته می شود، باد سیستم خالی شده و خودرو می خوابد.
  • به هم ریختن تنظیمات سیستم: زمانی که تعمیرات خودرو به صورت غیر اصولی انجام شود یا این که به صورت طولانی مدت یکی از کمک ها یا بالن ها خراب شده و به موقع تعمیر نشده باشد، خودرو از حالت کالیبره خارج شده سپس کج می شود و می خوابد.
  • خرابی شلگیر خودرو: خرابی این قسمت از خودرو در سمت شاگرد می توانید آسیب هایی به مجموعه سلونویید تقسیم و کمپرسور و سیم کشی آن وارد نماید. در صورتی که جعبه فرمان خودرو مشکل دارد برای تعمیر آن، هر چه سریع تر اقدام نمایید.

پس باید نسبت به خرابی هر کدام از این قسمت ها در خودرو حساس باشید و خیلی سریع آن ها را برطرف نمایید تا سیستم ECS ماشین آسیبی نبیند. به نکاتی که دراین جا گفتیم دقت کرده و برای تعمیر ماشین تان حتما به مراکز مجاز و متخصص مراجعه نمایید.

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود