بهترین و قدرتمندترین ماشین های سنگین در جهان

بهترین ماشین های سنگین در جهان

برای حمل و نقل از وسایل نقلیه مختلفی استفاده می شود که یکی از مهم ترین آن ها ماشین های سنگین هستند. این وسایل پرکاربرد و تاثیرگذار در انواع و اقسام متنوعی ساخته می شوند. اگر به دنبال بهترین و قدرتمندترین ماشین های سنگین در جهان می گردید و قصد دارید با آن ها آشنا شوید توجه شما را به مطالعه ادامه مقاله جلب می کنیم.

 ولوو آیرون نایت (Iron Knight)

قدرتمندترین ماشین سنگین یا کامیون در جهان امروز، کامیون آیرون نایت نام دارد. این کامیون یکی از تولیدات بی نظیر شرکت ولوو می باشد که وزن آن حدود 5/4 تن است. با وجود وزن زیادی که دارد می تواند سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر سرعت را تنها در 6/4 ثانیه پر کند و این مسئله یکی از ویژگی های عالی برای این کامیون به حساب می آید.

علاوه بر سرعت بالایی که این کامیون دارد، قدرت آن نیز باور نکردنی است. حجم موتور آیرون نایت 8/12 لیتر می باشد. موتور آن 6 سیلندر از نوع D13 دارد و گشتاور آن 6000 نیوتون متر است و نیروی تولید شده توسط آن حدود 2400 اسب بخار می باشد.

ولوو آیرون نایت ماشین سنگینی بسیار قدرتمند است و لقب پادشاه جاده ها واقعا برازنده آن است. اگر با ماشین های سنگین کار می کنید می توانید برای خرید قطعات ماشین سنگین در کرج به ستاره پارسیان مراجعه نموده و قطعات بسیار باکیفیتی خریداری نمایید.

ولوو FH 16 750

دومین ماشین سنگین قدرتمند دنیا، ولوو FH 16 750 نام دارد. شرکت ولوو یک شرکت در کشور سوئد است که در سال 2016 توانست عنوان دومین شرکت بزرگ تولید کننده ماشین های سنگین در جهان را کسب نماید. البته اگر اطلاعاتی در زمینه انواع خودرو داشته باشید می دانید که شرکت ولوو در زمینه ساخت ماشین های سواری و سبک نیز در سال های اخیر پیشرفت و موفقیت های زیادی را کسب کرده است. یکی از محبوب ترین مدل های ولوو، همین مدل FH 16 750 است که همیشه تقاضای زیادی از ظرف مشتریان را به خود جلب کرده است.

این مدل کامیون شرکت ولوو جزء زیباترین مدل های ماشین سنگین است که با نیروی 750 اسب بخار می تواند بارهای بسیار سنگین را جا به جا نماید. موتور آن 6 سیلندر با ظرفیت 1/16 لیتر و گشتاور3550 در 1050 تا 1400 دور در دقیقه می باشد. همین ویژگی ها سبب محبوب و استقبال زیاد از این مدل کامیون شرکت ولوو شده است. اگر می خواهید با ماشین های سنگین و قطعات آن ها بیشتر آشنا شوید می توانید سری به نمایندگی ایران خودرو دیزل در کرج بزنید.

کامیون اسکانیا R 730

یکی دیگر از بهترین و قدرتمند ترین ماشین های سنگین در جهان، کامیون اسکانیا R 730 نام دارد که البته در رتبه بعد از دو کامیونی است که قبلا نام بردیم. این کامیون 8 سیلندر با ظرفیت 4/16 لیتر دارد و نیرویی در حدود 730 اسب بخار و گشتاور 3500 نیوتون متر تولید می کند. کامیون اسکانیا R 730 شاید در مقایسه با قدرتمندترین کامیون های دنیا رتبه اول را نداشته باشد اما در بین کامیون های شرکت اسکانیا قوی ترین کامیون محسوب می شود و برای حمل و نقل بارهای خیلی سنگین بسیار قوی عمل می کند. در صورتی که به دنبال خرید قطعات ماشین سنگین در کرج هستید حتما سری به ستاره پارسیان بزنید.

کامیون مان TGX 18.640

شرکت MAN یکی از موفق ترین و پیشروترین شرکت ها در تولید ماشین سنگین و کامیون به حساب می آید که در شهر مونیخ آلمان واقع شده است. کامیون های سری TG شرکت مان از سال 2000 میلادی تا به الان تولید می شوند و مدل های متنوعی دارند. اما یکی از کامیون های خاص این شرکت، مدل TGX آن است که برای حمل و نقل بارهای سنگین در مسافت های طولانی بسیار کاربردی می باشد. کامیون مان TGX  18.640 دارای یک موتور 6 سیلندر D38 با ظرفیت 5/15 لیتر می باشد و گشتاوری حدود 3000 نیوتون متر با نیرویی برابر با 640 اسب بخار تولید می کند.

کامیون مرسدس آکتروس 1863

رتبه بعدی در بهترین و قوی ترین ماشین سنگین دنیا به کامیون مرسدس آکتروس 1863 تعلق دارد. در همه جاده ها از جمله جاده های ایران از سالیان پیش، کامیون های مرسدس بنز وجود داشتند و اکنون نیز از مدل های جدید این شرکت استفاده می شود. جدید ترین مدل این شرکت، کامیون مرسدس آکتروس 1863 نام دارد که دارای قدرتی برابر با 625 اسب بخار می باشد. موتور این مدل کامیون 6 سیلندر دارد با حجمی معادل با 6/15 لیتر و گشتاور 3000 نیوتون متر در 1100 دور در دقیقه می باشد.

کامیون پیتربیلت 389

در کشور آمریکا کامیون پیتربیلت خیلی مشهور است. این شرکت معمولا کامیون هایی در ابعاد بزرگ تولید می کند و مدل 389 آن را می توانیم بزرگ ترین کامیون در جهان در دسته بندی کشنده های قدرتی حساب کنیم. این مدل کامیون شرکت پیتربیلت دارای یک موتور دیزلی 9/14 لیتری است که قدرتی در حدود 590 اسب بخار تولید می کند.

کامیون اسکانیا R 580

یکی دیگر از کامیون های پر قدرت شرکت اسکانیا، مدل R 580 می باشد که قدرتی معادل با 580 اسب بخار تولید می کند. ظرفیت موتور آن 4/16 لیتر می باشد و با گشتاور 2950 نیوتون متر در 1000 تا 1350 دور در دقیقه، سرعت خوبی دارد و خیلی راحت می تواند بارهای سنگین را با این سرعت بالا در جاده ها حمل و نقل نماید.

کامیون ایوکو S-WAY

یکی دیگر از بهترین ها در حوزه ماشین سنگین، کامیون ایتالیایی ایوکو S-WAY است که از سال 2019 تولید شده است. قطعات این کامیون در کشور اسپانیا سرهم می شوند. موتور دیزلی این کامیون با حجم 9/12 لیتر نیرویی در حدود 570 اسب بخار تولید می کند. گشتاور آن نیز 2500 نیوتون متر در 1000 تا 1605 دور در دقیقه می باشد.

کامیون کنورث W990

ظاهر این مدل کامیون کلاسیک است و علاقمندان زیادی را به خود جلب می کند. موتور این کامیون 9/12 لیتر است و 565 اسب بخار نیرو تولید می کند به همین دلیل نباید فریب ظاهر قدیمی و کلاسیک این کامیون را بخورید بلکه باید بدانید با ویژگی ها و قدرتی که کامیون کنورث W990 دارد می توانید خیلی راحت بارهای خیلی سنگین را در جاده ها حمل و نقل نمایید.

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله شما را با 9 تا از بهترین و قدرتمند ترین ماشین های سنگین در جهان آشنا کردیم. با کمک این ماشین های غول پیکر می توانید با سرعت بالا، بارهای فوق سنگین را در جاده ها جا به جا نمایید. برای خرید قطعات ماشین سنگین در کرج می توانید با کارشناسان ستاره پارسیان تماس بگیرید.

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود