آشنایی و معرفی انواع کامیون و ماشین سنگین بنز

حتما تا به حال کامیون های بنز را در جاده ها دیده اید. این مدل کامیون در کشور ما از قدیم محبوب بوده است و از قابلیت های آن هنوز هم استفاده می شود. برای آشنایی و معرفی انواع کامیون و ماشین سنگین بنز حتما تا انتهای مطالب این مقاله با ما همراه شوید تا انواع مدل های قدیم و جدید این کامیون محبوب را به شما معرفی نماییم.

با تاریخچه کامیون بنز آشنا شوید.

شرکت بنز یک شرکت المانی است که در زمینه طراحی و تولید انواع اتوبوس، کامیون، خودرو، موتور و … فعالیت می کند. کامیون های بنز اولین بار در سال 1930 میلادی تولید شدند. در این تاریخ بود که کامیون های دیزل نیز وارد کشور شدند. در دهه 40 که محبوبیت این کامیون در بین مردم زیاد شده بود، انواع محصولات و کامیون های بنز وارد کشور شدند. در دهه 50 محبوبیت این مدل کامیون افزایش یافت و مونتاژ کردن آن در کشور همچنان ادامه داشت. این نوع ماشین سنگین و کامیون محبوب از قدیم تا اکنون تغییرات زیادی داشته است و ویژگی های منحصربفرد آن باعث محبوبیت این کامیون در بین مردم شده است.

انواع کامیون بنز قدیمی کدامند؟

همانطور که گفتیم کامیون های بنز از قدیم در بین مردم کشور محبوب بوده اند. این مدل کامیون و ماشین سنگین دارای انواع مختلفی بوده که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم.

  • کامیون بنز 608

یکی از انواع کامیون های بنز قدیمی، کامیون بنز 608 می باشد که در سال 1997 تولید آن متوقف شده است. این مدل کامیون بنز جزء کامیون های نیمه سنگین به حساب می آید. حجم موتور آن 3782 سی سی می باشد و 110 اسب بخار قدرت تولید  کرده و 2800 دور در دقیقه را فراهم می نماید.

گشتاور کامیون بنز 608 در حداکثر حالت خود، 340 نیوتون متر است که به 2000 دور در دقیقه می رسد. دیفرانسیل این کامیون، دستی می باشد. نهایت سرعت آن حدود 80 کیلومتر بر ساعت است. قیمت دقیق آن نیز مشخص نیست زیرا در اغلب موارد به صورت کارکرده در دسترس می باشد.

کامیون بنز 6 تن تک

یکی دیگر از انواع کامیون بنز که از محبوبیت و قدمت زیادی برخوردار است، کامیون بنز 6 تن تک می باشد. این مدل کامیون بنز جزء کامیون های باری و کمپرسی به حساب می آید و به قدرت زیاد مشهور است. در کشور ما نوع نارنجی رنگ این کامیون بسیار شهرت دارد به همین دلیل خرید و فروش آن نیز زیاد است. از مهم ترین مشخصات فنی این کامیون موتور آن است که دارای 240 اسب بخار قدرت است و 2200 دور دقیقه را فراهم می کند. حجم کل سیلندرهای این کامیون 11 هزار و 580 سی سی می باشد.

مدل های جدید این کامیون دارای توربوشارژ و اینتر کولر است که باعث افزایش قابل توجه عملکرد موتور می شود. گیربکس کامیون بنز 6 تن تک، دستی است و حداکثر سرعت آن 84 کیلومتر بر ساعت می باشد. از دیگر ویژگی های این مدل کامیون می توان به فرمان هیدرولیکی، گارد های بزرگ جلو و عقب، قفل ارزی دیفرانسیل و … اشاره کرد.

کامیون بنز اکتروس قدیمی

از دیگر کامیون های بنز که طرفداران زیادی دارد، کامیون بنز اکتروس است که دارای قدرت بیشتری نسبت به مدل های قبلی آن می باشد. اتاق این مدل کامیون بنز دارای 50 لیتر حجم می باشد در نتیجه یک فضای بزرگ برای راننده و سرنشینان فراهم می کند. موتور این کامیون بنز خیلی قوی است و به توربو دیزل مجهز است که حجم آن 8/12 لیتر می باشد و نیرویی معادل با 510 اسب بخار می تواند تولید کند. همچنین کامیون بنز اکتروس دارای گیربکس 12 سرعته دستی است که یک مزیت خیلی عالی به حساب می آید زیرا باعث کنترل خوب این کامیون بزرگ و سنگین می شود. تمامی این ویژگی ها در کنار هم باعث می شود کامیون بنز اکتروس بتواند 25 تن بار را با سرعت حدود 80 کیلومتر در ساعت حمل و نقل نماید.

انواع کامیون بنز جدید کدامند؟

تا اینجا با انواع کامیون های بنز قدیمی که در کشورمان محبوبیت خاصی داشتند، آشنا شدید. اکنون می خواهیم شما را با مهم ترین انواع کامیون های بنز جدید آشنا کنیم.

 

 کامیون بنز آکتروس جدید

شرکت مرسدس بنز اولین بار در سال 2018 از کامیون آکتروس جدید خود رونمایی کرد. تا الان این مدل کامیون بنز است که از مهم ترین ماشین های سنگین این شرکت به حساب می آید به طوری که روش حمل و نقل شرکت های تجاری بزرگ را نیز تغییر داده است. از جمله ویژگی های مهم این مدل کامیون بنز، امنیت بیشتر برای رانندگان و مصرف سوخت پایین می باشد. این مدل کامیون بنز بر اساس استانداردهای روز اروپا طراحی و تولید شده است و تا اکنون 4 نسل از این مدل کامیون تولید شده است. برای حمل و نقل بارهای سنگین در مسافت های طولانی گزینه ای عالی به حساب می آید.

 

موتور این کامیون بنز، توربو دیزل 8/12 لیتر است که می تواند 510 اسب بخار نیرو تولید کند. از دیگر ویژگی های کامیون بنز آکتروس جدید می توان به ترمز های دیسکی روی محور جلو و عقب، تثبیت کننده سرعت، ترمز های پنوماتیکی دو مدار، سیستم های هشدار دهنده دیجیتالی، خنک کننده روغن گیربکس، قفل درب باک، فیلتر جدا کننده آب از سوخت اشاره نمود.

این مدل کامیون بنز می تواند 25 تن بار را با سرعت حدود 80 کیلومتر بر ساعت جا به جا نماید و مصرف سوخت کمی داشته باشد. از نظر امکانات رفاهی نیز دارای دو تختخواب بزرگ، صندلی قابل تنظیم در چند جهت، یخچال داخل کابین، تهویه مطبوع، دکمه های کنترلی بر روی فرمان، میزهای تاشو، نورپردازی ال ای دی داخل کابین، بلوتوث شارژر موبایل و … می باشد.

کامیون بنز اکسور

یکی دیگر از کامیون های جدید شرکت بنز که رقیب سرسختی برای کامیون بنز آکتروس جدید به حساب می آید، کامیون بنز اکسور نام دارد. این مدل کامیون بنز از نسل جدید محصولات این شرکت است و دارای ویژگی های زیادی است. حجم موتور آن 12 هزار سی سی است که باعث شده از قدرتمند ترین کامیون های دنیا به حساب بیاید. قدرت موتور آن نیز 480 اسب بخار می باشد. با کمک این کامیون می توان تا 7 تن بار وارد شده بر محور جلو و تا 12 تن بار وارد شده بر محور عقب را جا به جا کرد.

نکته مهم و جالب درباره این کامیون قوی این است که وزن آن فقط 7 تن است و می تواند تا 3 برابر وزن خود را حمل نماید. از امکانات رفاهی این مدل کامیون بنز می توان به فضای استراحت و خواب راننده، تختخواب دوم، تهویه مطبوع به اضافه سیستم حرارتی و سرمایشی اضافه، دریچه سقف برقی، ست کامل آفتاب گیر برای محل خواب و رانندگی، بالابر هیدرولیکی با حجم های مختلف، صفحه نمایشگر دیجیتالی بر روی پنل داخلی کابین و … اشاره کرد. این ویژگی ها را در کمتر کامیونی می توانید مشاهده کنید.

 

شرکت مرسدس بنز یک شرکت بسیار معتبر آلمانی است که حدود یک قرن است فعالیت می کند و محصولات فوق العاده ای را به بازار جهانی وارد می کند. در این جا ما توانستیم برخی از مهم ترین انواع کامیون و ماشین سنگین بنز قدیم و جدید را به شما معرفی کردیم.

 

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود